زئوس خدای خدایان – آشنایی با زئوس قسمت ۲

زئوس - خودتوبشناس
0

زئوس خدای خدایان – آشنایی با زئوس قسمت ۲

زئوس - شخصیت شناسی

نمادهای زئوس:

زئوس دارای دو نماد است. یکی رعد و برق و دیگری عقاب.

عقاب به این معناست که او همه چیز را زیرنظر دارد و دوست دارد بر همه امور مسلط باشد. اگر ناهماهنگی ببیند یا بخواهد کسی را جریمه و تنبیه کند به سرعت مانند رعدوبرق و صاعقه عمل می‌کند. زئوس زود تصمیم می‌گیرد و زود عمل می‌کند برای همین همیشه در تصاویر زئوس رعدوبرق و صاعقه را می‌بینی.

ویژگی‌های زئوس:

زئوس‌ها به هیچ عنوان در مورد کسب و کار آه و ناله  نمی‌کنند زیرا آنرا نشانه ضعف می‌دانند و از کسانی همیشه نالان هستند فاصله می‌گیرند.

زئوس‌ها بر افکار و احساسات خود بسیار مسلط هستند و اجازه نمی‌دهند فردی آنها را ناراحت کند. زیرا تمرکز شدیدی روی هدف دارند. به همین دلیل محیط‌هایی که زئوس‌ها هستند بسیار منظم است. زیرا محیط آشفته و به هم‌ریخته باعث آشفتگی ذهن می‌شود و هم اینکه بی‌نظمی را شایسته خود نمی‌دانند.

به زمان اهمیت بسیار می‌دهند و روی آن حساس‌اند زیرا زمان را عامل ثروت و قدرت می‌دانند به همین دلیل وقت‌شان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند.

زئوس‌ها سعی می‌کنند با افراد بالاتر از خودشان ارتباط بگیرند. برای اینکه بتوانند رابطه های سودمندی در جهت گسترش کسب و کار یا قدرتشان ایجاد کنند.

زئوس‌ها انتقام‌گیر هستند اما انتقام‌گیری‌شان با صبر و برنامه‌ریزی است. به گونه ای انتقام می‌گیرند که فرد مورد نظر اصلا فکرش را نمی‌کند. زئوس‌ها فقط از افراد بالاتر از خود انتقام می‌گیرند و به افراد پایین تر از خود کاری ندارند. زیرا این افراد برای زئوس اهمیتی ندارند که به خواهد وقت برای انتقام‌گیری بگذارید.

نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان – معرفی کتاب
خواندن مقاله

آنها رقابت طلب هستند و حتی فرزندان خود را به رقابت تشویق می‌کنند .

زئوس‌ها همیشه سعی می‌کنند دارای بهترین‌ها شوند. بهترین وسیله‌ها، بهترین خودروها و …. در واقع با استفاده از بهترین می‌خواهند قدرت خود را نشان دهند. خود را لایق بهترین‌ها می دانند و برای رسیدن به آن به شدت تلاش می‌کنند.

زئوس ها برای القاب و عناوین اهمیت زیادی قائل هستند مثل: دکتر، مهندس و … و اگر آنها خیلی ساده با عنوان آقای …. خطاب کنید (به خصوص در جمع) به شدت از شما ناراحت می‌شوند. زئوس‌ها با این القاب و عناوین می‌خواهند خود را از مردم عادی جدا کنند.

 

برای تشخیص شخصیت خود بر مبنای سیستم شخصیت شناسی کهن الگو می توانید به تست شخصیت شناسی آرکتایپ مردان مراجعه کنید.

منبع : کتاب شخصیت شناسی مردان ایرانی

برای آشنایی بیشتر با شخصیت زئوس مانند روابط عاطفی و نحوه رفتار با خانواده می توانید به کتاب شخصیت شناسی مردان ایرانی مراجعه کنید.

 

vote
Article Rating
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
11
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
leo. elit. libero accumsan at Curabitur ipsum ut vulputate, diam mattis